
Dijaki in študentje spoznavali travnike in LJUBO
Eno od poslanstev projekta LJUBA je predajanje znanja o ogroženih vrstah in travniških ekosistemih mlajšim generacijam in tako smo na teren in po poteh LJUBE popeljali študente Biotehniškega centra Naklo in dijake gimnazije Želimlje.
Študente prvega letnika Višje strokovne šole Biotehniškega centra Naklo smo v torek, 6. oktobra, vodili na ekskurzijo po Ljubljanskem barju po poteh projekta LJUBA. Predstavili smo jim območje in delovanje parka ter glavne probleme in izzive dela na parku. Na primeru močvirske sklednice in rdečevratke smo prikazali problematiko vnosa tujerodnih živalskih vrst v naravno okolje.
V nadaljevanju smo jim na terenu predstavili problematiko vdora tujerodnih invazivnih rastlinskih vrst na Ljubljansko barje ter ukrepe za odstranjevanje zlate rozge. Nato smo obrazložili pomen ohranjanja pozno košenih negnojenih travnikov za ohranjanje ogroženih rastlinskih in živalskih vrst s posebnim poudarkom na metulju barjanskem okarčku ter ukrepe za ohranjanje tega metulja v okviru projekta LJUBA. Študentom smo predstavili KOPOP ukrepe, sodelovanje s kmetijsko svetovalno službo in intenzivno komunikacijo v sklopu projekta LJUBA, ki je namenjena spodbujanju vključevanja kmetov v KOPOP ukrepe, to pa vodi k izboljšanju stanja za ogrožene vrste in njihova življenjska okolja.
Nazadnje smo se odpravili še v mokrotno dolino Strajanov breg, kjer poteka revitalizacija doline za ohranitev zadnjega fragmenta nizkega barja na Ljubljanskem barju. Izpostavili smo naravovarstveni pomen doline, zakaj je bila revitalizacija doline potrebna, kako jo izvajamo in kaj tu načrtujemo v prihodnje.
Udeleženci ekskurzije so bili z ekskurzijo zelo zadovoljni. Spoznali so nove vsebine, nove institucije in nove pristope glede varovanja in upravljanja na področju ohranjanja narave. Izrazili so zanimanje in interes za nadaljnje sodelovanje predvsem v smislu izvedbe praktičnih akcij na terenu, npr. odstranjevanje tujerodnih vrst.
Z dijaki 4. letnika gimnazije Želimlje smo v četrtek, 8. oktobra, izvedli terenske vaje na temo travišč in ekosistemov.
Dijaki so v učilnici poslušali uvodno predstavitev projekta LJUBA in dobili kratka navodila za delo. Nato smo se peš odpravili na travnike v bližini šole. Tam so se dijaki razdelili v skupine po štiri in na vnaprej določenih popisnih ploskvah izvedli dve praktični nalogi – popis vrstne in ekološke raznolikosti travnikov ter popis raznolikosti habitata in invazivnih tujerodnih rastlin. Zatem so si na primeru zaraščanja travnikov ogledali stopnje sukcesije ekosistema. Barjanski travniki so po celonočnem dežju pokazali svoj pravi mokrotni značaj, a kljub nizkim oblakom, ki so ves čas obetali nove dežne kaplje, smo terenski del uspeli izpeljati brez dežnikov in pelerin.
Po opravljenem terenskem delu smo se vrnili v učilnico, kjer so dijaki predstavili rezultate svojega dela. Ugotovili so, da se vrstna sestava travnikov razlikuje glede na mokrotnost in število košenj. Na območju popisa so našli pet invazivnih tujerodnih vrst. Vaje so se zaključile z razpravo.
Terenskih vaj se je udeležilo 24 dijakov, ki so takšen način pouka in sam dogodek večinoma ocenili pozitivno, nekateri pa bi si želeli še več podobnega terenskega dela.

Koliko različnih rastlin…, foto: ZRSVN