PrintFriendly and PDF
Osnovnošolci spoznavali biotsko pestrost travnikov Ljubljanskega barja

Osnovnošolci spoznavali biotsko pestrost travnikov Ljubljanskega barja

Objava: 23. mar 2016

 V prvi polovici marca 2016 smo sodelavci projekta LJUBA gostovali na Osnovni šoli Škofljica. Z učenci sedmega razreda smo izvedli naravoslovne delavnice, v katerih smo se ukvarjali z biotsko pestrostjo travnikov. Vodila sta nas močvirska logarica, simbol osnovne šole, in veliki škurh, simbol občine Škofljica, ki sta ogrožena prebivalca barjanskih travnikov.

V uvodnem delu smo skupaj ponovili osnovne pojme iz ekologije in predstavili nekaj značilnih, zanimivih in ogroženih vrst rastlin in živali, ki živijo na Ljubljanskem barju. Učenci so nekatere že poznali in so živahno sodelovali z vprašanji.

 
Sledila je delavnica s tremi nalogami, ki so jih otroci izvedli v skupinah. V prvi nalogi so spoznavali pestrost življenja na travnikih, nekatere živali so tudi narisali in jih umestili na njihovo mesto v travniškem ekosistemu. Živali, ki jih še niso poznali, so poiskali v ilustriranih priročnikih. V drugi in tretji nalogi so ob pomoči maket, fotografij in didaktične igre spoznavali razloge za ogroženost travnikov, pa tudi ekosistemov na splošno, ter razmišljali o možnih rešitvah.

 
Delavnice smo izvedli v vseh štirih oddelkih sedmega razreda, trajale pa so po dve šolski uri. Vsebino smo oblikovali tako, da je sledila učnemu načrtu in je dopolnjevala ter nadgrajevala snov iz učbenika. Ker je bilo vprašanj veliko, živahnih otrok pa prav tako, je pri delavniškem delu kot mentor ene od delovnih skupin sodeloval tudi učitelj naravoslovja. Učenci pa so nas prijetno presenetili s svojo vedoželjnostjo in zavzetim delom.

 

 

20160323_bi    20160323_obr

Reševanje nalog. Foto: Gabrovšek K.